Pagine

lunedì 19 agosto 2013

Tillbaka i Perugia

Det var, för mig, en hektisk vår med fyra bröllop en konfirmation, sonen som tog studentexamen(ja det får jag nog återkomma till...) samt att samme son tog körkort. Nu efter en lugn och ofattbar solig! Sverigesemester är vi tillbaka i Perugia igen. De första dagarna har gått till att befria delarna närmst huset från en djungel av ogräs. Dessa har tagit glädje av vårt lilla automatiska bevattningssystem och stortrivts medan den s.k gräsmattan numera bara består av en torr dammig plätt.Jag tycker alltid att det är lite sorgligt att lämna Sverige men väl "hemma" igen stormtrivs jag. Vi har varmt- riktigt varmt och jag vänjer mig snabbt vid den nya dygnsrytmen där man tar tillvara på mornar och kvällar och mitt på dagen blir det lunch med påföljande siesta.

Nessun commento:

Posta un commento